Soviet vs US Jet Train

Monday, September 27, 2010

demo tegen kraakverbod am*dam 1 oktober 2010

Kraken gaat door! demo. 1 okt 17.00 Spui Amsterdam
A'dam - 27.09.2010 23:26
Kraken gaat door! Demonstratie 17.00 Spui, Amsterdam. Dit is de kans voor ons allemaal om te laten zien dat we samen tegen het kraakverbod zijn.


De stads-directeuren, speculanten en de politie proberen alles te doen om ons te ontruimen, we zullen altijd terug knokken. Wanneer een wet tegen alles ingaat waar wij in geloven, zullen we NEE zeggen. Luid en duidelijk!

Er is nooit gekraakt omdat het mocht, omdat er een wet was die ons in de marges een beetje onze gang liet gaan. Er is altijd gekraakt omdat hier een noodzaak voor is. Aanstaande vrijdag 1 oktober wordt kraken doormiddel van de wet 'Kraken en leegstand' strafbaar. Aangezien de noodzaak van kraken nog steeds overduidelijk bestaat zal er dus ook niet gestopt worden met kraken omdat het nu opeens verboden wordt.

Speculanten, roofzuchtige woningbouwcorporaties en anti-kraakburo's staan te juichen bij de plannen van 'leegstand burgemeester' van der Laan om het kraakverbod daadkrachtig uit te voeren. Partij van de huiseigenaren VVD ziet een wens eindelijk in vervulling gaan. Niet verbazend dat de hoofdstedelijke krakers hier tegen in zullen gaan. Want huizen zijn er om in te wonen, en niet om mee te speculeren.

Het is hierbij belangrijk te bedenken dat onze strijd voor kraakrechten niet alleen een strijd is voor onze woonruimte en autonome publieke plekken. Wanneer we knokken voor het recht op kraken dan betekent dat we knokken voor voldoende betaalbare woonruimte voor iedereen, tegen de afbraak en verkoop van sociale huurwoningen en tegen verdere uitverkoop van de stad. Geen enkele amsterdammer heeft behoofte aan nog meer dure koopwoningen, commerciele winkelstraten en hotels. De stad en de straten van de stad behoren aan de mensen die er wonen, niet aan het grote geld, yuppen en toeristen.

Om deze boodschap luid en duidelijk over te brengen is er een demonstratie georganiseerd. Hierbij een oproep aan allen: Kom vrijdag 1 oktober om 17.00 naar het Spui in Amsterdam.

Leegstand en speculatie is misdaad.
Kraken gaat door! 




1 comment:

  1. http://www.musicfrom.nl/songteksten/dorus/ik_slaap_nooit_meer_op_de_dam.html

    Ik slaap nooit meer op De Dam, 'k doe geen oog dicht op die stenen
    Ik slaap nooit meer op De Dam, kouwe billen, kouwe tenen
    Ik hou veel van Amsterdam, maar vanaf de dag van morgen
    Slaap ik nooit meer op De Dam met z'n generatie zorgen

    'k Was jaloers op die snaken die kraken en staken
    'k Dacht, jongens dit is het leven
    Vooral toen d'r een blondje, uit d'r eigen mondje
    Mij een trekkie van d'r stikkie kwam geven
    Maar voordat zij met de liefde begon
    Toen kwam het waterkanon

    Ik slaap nooit meer op De Dam, 't geeft geen kick, alleen frustraties
    Ik slaap nooit meer op De Dam, tik op tik bij demonstraties
    Ik hou veel van Amsterdam, maar vanaf de dag van morgen
    Slaap ik nooit meer op De Dam met z'n mariuana zorgen

    Toch is het soms wel gezellig, fijn rellekedellig
    Zo'n tijdelijk soort domicilie
    Je ziet nog 'es wat he, want die dag dat ik daar zat he
    Kwam de koninklijke familie
    Maar nauwelijks stonden zij op 't balkon
    Toen kwam het waterkanon

    Ik slaap nooit meer op De Dam, niet dat me dat nou zo diep griefde
    Maar het hek is van De Dam, 't vraagt te veel aan vaderlandsliefde
    Ik hou veel van Amsterdam, maar vanaf de dag van morgen
    Slaap ik nooit meer op De Dam met z'n monumenten zorgen...

    ReplyDelete